קלין בעמק ניקוי וחידוש ריפודים לבית ולרכב

ניקוי ספות סינתטי – עשה זאת בעצמך

כל חובב ניקיון ממוצע יסכים אתנו , שהדבר שהכי קשה לשמור נקי בבית זה הספות שלנו, בניגוד לשאר החפצים בבית שאותם אנו מצליחים לנקות בקלות רבה, על ידי חומרי ניקיון מגוונים, עם הניקוי ספות זה פחות הולך, והאמת?! זה לגמרי מובן, הרי הספות שלנו במהלך השנים צוברות אבק רב ולכלוך , כתמי זיעה מתחילים להיתפס בספה, ואף במקרים קיצוניים יותר כתמי קפה (כמובן של הבן זוג…)  שתן, אוכל וכדומה, ומחמת המילואים של הכריות, המרכיבים של הכתמים מחלחלים פנימה, כך שגם אם ננקה בצורה שטחית את המרקם העליון של הספות עדיין הלכלוך שנמצא בתוך הספוג פנימה יצוץ ויעלה שוב.

במאמר זה נעשה לכם סדר בסוגי הכתמים והבדים, ונצייד אתכם בכמה טיפים קטנים, שיעזרו לכם לנקות את הספות שלכם באופן ידני ולהחזיר לכם את הברק והנוחות לספות.

מאפייני בד סינתטי

בד סינתטי הוא בד אשר מיוצר מסיבים שאינם מופקים מצמחים או בעלי חיים. במקום זאת, מקור הסיבים בבד סינתטי בפולימרים שהופקו מתוצרי לוואי של נפט. רוב הספות שלנו עשויים מבדים סינתטיים בשילובים שונים בין אם הם סינתטיים 100% או מעורבים גם עם כותנה .קיימים 3 סוגי בדים סינתטיים עיקריים: פוליאסטר, ניילון ומיקרופייבר.

יתרונם של בדים העשויים מסיבים סינתטיים – ביכולת לטפל ולתחזק אותם בקלות רבה יחסית. עקב היותם בדים שנוצרו מנפט. הם אינם אוהבים וסופגים מים ברמה המולקולרית. מה שמקנה להם יכולת דחיית כתמים טבעית. כמוצר סינתטי הם עמידים בפני חומרי ניקוי חזקים מאוד ולכן ניתנים לניקוי כמעט בכל החומרים בשוק. הבדים גמישים מאוד ואינם דוהים כמעט בשמש . לבדים הסינתטיים יתרון כלכלי מובהק, בדרך כלל הם זולים הרבה יותר מהבדים הטבעיים. בשל פיתוח טכנולוגיות מתקדמות בתחום הטקסטיל, חלק מהבדים הסנטים הקיימים כיום בשוק, הינם באיכות גבוהה, חלקם מתקרבים כבר בתחושה לבדים הטבעיים ואף עולים עליהם, נותנים פתרונות תחזוקה ובעיקר נעימים למגע.

דברים שחשוב לדעת

אנו נתקלים רבות במושג בד דוחה כתמים, מדובר כמובן ביכולת הטבעית של הבדים הסינתטיים שהם דומים כתמים על בסיס מים. אך אין זה אומר שהם באמת דוחים כתמים. דווקא בגלל היצור מנפט הם אוהבים מאוד כתמים הם בסיס שמן. תחזוקה שאינה שוטפת על בסיס שבועי , יכולה לגרום מהר מאוד להופעה של כתמי זיעה ושומן גוף.

ניקוי בד דוחה כתמים

ישנם אכן בדים סינתטיים אמיתיים שדוחים כתמים אך לרוב הם יקרים מאוד. הם נטבלים בחומר טפלון בשלבי היצור ומקנה להם עמידות גבוהה יותר מפני נוזלים. חומר זה מצריך ניקוי בחומרים מיוחדים, אשר מצד אחד ינקה באופן מקצועי את הספה מכל הכתמים ויחד עם זאת לא יפגעו בשכבת ההגנה. הזמנת אנשי מקצוע לא מיומנים בזיהוי הטפלון יגרמו לנזק שלא תראו באופן מיידי, איך לאחר הניקוי הראשון כבר הספה לא תהיה אותו דבר.

שתף:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

פוסטים קשורים:

אודות

תוכן העניינים1 קצת היסטוריה על שיטות הניקוי2 ניקוי ספות וריפודים שלנו3 חומרי הניקוי בהם אנו עושים שימוש קלין בעמק – מומחים בניקוי וחידוש שטיחים, ספות

ניקוי ספות כותנה – עשה זאת בעצמך

תוכן העניינים1 מאפייני ספות מבד כותנה2 ניקוי ספות מבד כותנה עשה זאת בעצמך3 כתמים שלא ירדו4 ניקוי ספות מבד כותנה מקצועי או עשה זאת בעצמך5