קלין בעמק ניקוי וחידוש ריפודים לבית ולרכב

ניקוי ספות פשתן – עשה זאת בעצמך

יש לכם סלון יפה מבד טבעי פשתן שאתם כל כך אוהבים. הוא כל מה שאתם צריכים. עם הזמן נהיו קצת כתמים והיא כבר לא "נוצצת" כמו פעם. הספה כבר איננה עם אותו מגע קסם, החברים שבאים כבר לא מחמיאים עליה כמו פעם. נעזרתם מגבונים ומפחדים לנקות עם תכשירי ניקוי לבד, אבל הכתמים הקשים מסרבים להיעלם? אל דאגה במאמר הבא ננסה לעזור לכם לנקות אותה בשיטה עשה זאת בעצמך….

מאפייני הבד פשתן

בד פשתן חדש, שזה עתה נארג, הוא אריג עמיד במיוחד: בזכות חוזק הסיב וצפיפות האריגה, הפשתן הוא בד חזק יותר מהכותנה, ועמיד לאורך זמן. היציבות והחוזק של הסיבים הם גם הגורם לקימוט הטבעי של הבד, המעניק לפשתן את מראהו הייחודי. הקימוט, הקרירות, והעמידות: שלוש התכונות האלו הפכו את הפשתן לבד מבוקש, למרות תהליך הייצור המורכב.

מה לא לעשות….

  • אל תשתמשו בחומרי ניקוי ספה מבד מתוצרת כללית שאינה מתמחה בניקוי ספות פשתן
  • אל תשתמשו לעולם בחומרי ניקוי טרם ניסיתם אותם, כולל המתנה של שתיים שלוש דקות, באזור נסתר של הריפוד כמו למשל בגב הספה
  • אל תכניסו את ריפודי הבד למכונת הכביסה מבלי לברר שהם מתאימים לכביסה – חלק מהבדים הטבעיים מתכווצים בכביסה במכונה, חלקם משנים את צבעם או מתבלים בכביסה, והם מיועדים לניקוי ידני ו/או מקצועי בלבד.
  • אל תשתמשו בחומרי ניקוי חומציים או בסיסיים מידי, כולל חומרי ניקוי המכילים כלור או מי חמצן – הם בדרך כלל אגרסיביים מידי לריפודי בד טבעי

אז כיצד כן מנקים ספות פשתן

תחזוקה שוטפת על בסיס שבועי כמו שאיבה בשואב אבק ביתי תסיע מאוחר יותר גם בניקוי כתמים. אבק ולכלוך יחד בתוספת שומני גוף, זיעה ונוזלים הם כתמים שקשים יותר להסרה. ראשית לפני ניקוי יש לעיין בהוראות יצרן ולבדוק את רכיבי הספות. אם אין כאלה בספות, ניתן להתייעץ איתנו בעלי מקצוע הבקיאים בסוגי הספות והטקסטיל. במידה והבד ניתן להסרה , יש להסירו ולהכניס למכונת הכביסה ולכבס במים קרים. אין להכניס למכונת ייבוש אלה לתלות לייבוש לא מלא תחת קורת צל. יש להרכיב את הספה כשהיא לא יבשה לחלוטין שתקבל מקסימום מתיחה וזאת כדאי למנוע קמטים והתכווצות הבד בייבוש.

ניקוי ספות פשתן עשה זאת בעצמך

אם אתם מעוניינים לנקות ספות פשתן באופן עצמאי, יש לנקות באמצעות חומרי ניקוי על בסיס טבעי כמו חומץ לבן או מלח לימון או באמצעות חלקם הפנימי של קליפות פירות עץ הדר כמו תפוז או לימון בהם מרכיבים טבעיים לפירוק שומנים. אלו, אינם מזיקים לספות ולא יגרמו לכם נזק מיותר שישלח אתכם לחנות הרהיטים. חומרי ניקוי אלו יסירו כתמים קלים כמו מאכלים ומשקאות שנשפכו, כתמי צואה וכהנה. כאשר מדובר על כתמים קשים בספות אשר אינם יורדות בשיטת ניקוי זו, אין לנסות לנקות באמצעות חומרי ניקוי אחרים אלא לקרוא לחברה אשר מתמחה בניקוי ספות פשתן.

ואם אתם רוצים להשתמש בחומר ניקוי סינתטי תוודאו שאינם מכילים חמצן פעיל, כלור ושאר כימיקלים

הוראות:

  • שאוב את הספה באמצעות זרבובית הריפוד שהגיעה עם השואב שלך. הקפד להסיר את הכריות ולשאוב אותם. לדחוף למטה על מושב ספה ודחוף את זרבוביתו של השואב לתוך הסדקים בחלק התחתון של המשענות וגב הספה. שאוב את גב הספה והצדדים. שאיבה רגילה תנקה את האבק שנכנס לתוך הבד מהרצפה, מה שהופך אותו קל יותר לניקוי.
  • השתמש בחומר ניקוי שמיועד לפשתן. בדוק על שטח מוסתר של הספה כדי לוודא שזה הוא צבע בטוח. עשה זאת על ידי ריסוס קצר במקום נקי אחד והזלף אותו עם פיסת מגבת נייר. שים לב שהצבע לא משתנה. השתמש בשואב באותו המקום על פי הוראותיו של המוצר.
  • שטוף את כיסוי הכריות רק כאשר זה באמת נחוץ אחרת הצבע עלול לדהות ולשנות את צבעו מהמקורי. בדרך כלל ניתן לשלוף את הכיסוי ולכבסן בעדינות חשוב לקרוא את תווית הוראות הכביסה, אחרת הבדים עלולים להתכווץ.
    במקרה של ספק, כדאי להפוך את הכיסוי ולתוף במים קרים עם חומר ניקוי עדין ומיד לאחר כך לתלות אותם לייבוש.
  • כדאי להחזיר את כיסוי הכרית כאשר הוא עדיין לח מעט, כדי למנוע קמטים והתכווצות.
  • אין להשתמש בשואב קיטור, החום עלול לגרום למרקם להתכווץ.

שתף:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

פוסטים קשורים:

אודות

תוכן העניינים1 קצת היסטוריה על שיטות הניקוי2 ניקוי ספות וריפודים שלנו3 חומרי הניקוי בהם אנו עושים שימוש קלין בעמק – מומחים בניקוי וחידוש שטיחים, ספות

ניקוי ספות כותנה – עשה זאת בעצמך

תוכן העניינים1 מאפייני ספות מבד כותנה2 ניקוי ספות מבד כותנה עשה זאת בעצמך3 כתמים שלא ירדו4 ניקוי ספות מבד כותנה מקצועי או עשה זאת בעצמך5